Friday, May 16, 2014

Mula-mula 'terjebak' dengan Shaklee

Assalamualaikum semua sahabat2..

Hari ni saya nak share macamana asalnya saya join Shaklee..


Pada mulanya saya join bukan untuk menjadikan Shaklee sebagai salah satu bisnes saya..saya join sebab anak saya yang bongsu kena eczema..now, bagi sesape yg ada pengalaman anak ada eczema ni mesti tau sedihnya la hati mak ni bila tengok anak dia umo 1 tahun tak bule nak tidur malam..asyik menggaru je..siang pun sama, duduk2 sambil tengok tv pun tangan asyik menggaru bawah lutut..garu siku sampai merah.. 



Puas dah bawak g klinik..sapu ubat yang doctor bagi..tapi bila sapu, elok sekejap..esok gatal lagi..kadang2 makin teruk..orang suruh sapu lotion, saya sapu jugak..u name it, we've done it..eche..



Bila jumpa doctor, doctor ckp.."Normal la tu budak kena eczema..nanti lama2 dia baik sendiri.."..then I asked him "agak2 bila eczema tu nak hilang?sebab frankly speaking da tak sanggup da tgk anak saya bgn tgh2 malam nangis sebab gatal.".."Ooo..that's depends..ada budak 2 tahun da baik..ada tu 5 tahun.."..darah da nak naik da ni..hahaha..sebab at that time, my daughter was just 1 yo..so, do u think I will just gonna wait around and do nothing sampai eczema tu hilang sendiri?I dont think so..jadi, bermula la episode mencari jalan untuk kurangkan eczema anak saya, kalau x bule sembuhkan..



Saya memang ada 'penyakit' yang susah nak give up sblm waktunye..hahaha..saya tau eczema ni susah nak sembuh tapi at that time sy fikir, dunia di tahap yang maju sekarang ni, takkan la takde ubat yang bule ease the itchiness tu kan..I mean, come on..



So, first step saya get rid semua ubat2 hospital dan klinik..semua ni ada drugs or steroid kan?so, I'm not gonna give that to my daughter anymore..kita back to basic..the whole nite tu I spent my time in front of my lappy je, just to find the most natural,environmental friendly solutions kan..until, I saw this one blog..blog apa pun x ingat da..cerita anak dia kena eczema dan dia consume Shaklee..

Haaa..suspen tak cerita?ok..nanti ye? to be continue one fine day..pjg2 kang takot ngantuk plak nak baca.









No comments:

Post a Comment