Friday, July 4, 2014

Cabaran 40 hari - day 19

Assalamualaikum semua..!!

Lama saya berblog kan? Sebenarnye, saya ni bukan dari kalangan orang yang senang nak berkongsi suka duka dengan orang yang saya tak kenal..adapun tempat saya bercerita pun dengan suami atau kawan2 rapat..nak cerita kat family memang payah..bukan apa, family saya hanya ada mak dan adik2 saya 3 orang..ayah saya da lama meninggal dunia sebab kanser. Sebab tu, saya jadi lebih perahsia (ade ke term tu..hihi) sebab taknak da susahkan sesiapa..jadinya, untuk berblog ni sebenarnye di luar comfort zone saya..so, please bear with me ye semua..kalau2 ada cerita saya yang kurang faham atau salah faham..sebab karangan ni memang saya out..mase amek IELTS pun essay yg paling rendah..hahahaha

Alrite..19 hari yang lepas, saya da pun mulakan Cabaran 40 hari ni..apa cabaran 40 hari ni?hihihi...cabaran minum ESP dan COLLAGEN POWDER SHAKLEE selama 40 hari..da 19 hari pun berlalu..sorry tak update kat sini..saya banyak update kat FB..tp lepas ni, sini la rumah saya.. ;)

Alangkah bestnye kalau saya boleh ambil gambar sebelum dan selepas saya minum ESP & COLLAGEN POWDER SHAKLEE..tapiiii husband saya tak izinkan..takpe la kan..agaknye dia takot orang salah guna gambar tu plak..Jadinye, anda semua kena cuba percaya apa yang saya critakan..InshaAllah saya akan tulis sejujur2nya..

Ok..sepanjang 19 hari saya minum ESP dan CoLLAGEN POWDER SHAKLEE ni, saya dapati :-


  • rasa COLLAGEN ni tak sedappp..hahahaha..mungkin tak kena dengan tekak saya ni tapi mungkin kena dengan selera anda. Walaupun da 19 hari berlalu, saya still terloncat2 juga bila minum COLLAGEN ni.
  • jeragat leher (lebihan daging kat leher) yang da tak tau berapa lama ada kat leher ni hilang terus pada hari  ke 3 saya minum COLLAGEN POWDER ni. pada hari ke 2 tu nmpak tanda2 yang daging tu nak reput. then hari ke 3 terus hilang. sebenarnye jeragat leher ni tak sakit..tapi tension gak tengok cermin ada tompok-tompok hitam tu kan.
  • jerawat batu saya yang da sebulan kat muka ni jadi kecut..sekarang ni cume tinggal tompok merah yang saya harap boleh hilang nanti.
  • muka saya makin putih..hihihi..ni bukan saya cakap..husband saya cakap..seronoknye la rase bila suami puji ni kan?rasa pokok-pokok seme pun turut menyanyi.
  • muka makin berseri..eche..ni pun suami saya yang piju..betul saya cakap ni..true story.
  • jerawat still naik..bukan makna bila makn langsung tak naik jerawat..naik jugak tapi sekejap je..2-3 hari tu da hilang.
Harapan saya sebenarnye takde la nak cantik macam erra fazira tu..saya cuma harap kesan jeragat dan jerawat dari zaman sekolah menengah tu bule pudar atau hilang sikit..itupun da Alhamdulillah la bagi saya..

Ok semua?more to come ye..

No comments:

Post a Comment